سوالات متداول درباره عیب یابی راهبند

حتما قبل از این مقاله در آتادر گشتی زده‌اید و با مفاهیم اصلی که در سایت توضیح داده شده، مانند راهبند مطالعه داشته‌اید. راهبندها وسایلی هستند که از ورود و خروج‌های بی نظم و رفت و آمدهای افراد متفرقه جلوگیری میکند و اگر بخوا‌هیم واضح‌تر توضیح دهیم راهبندها رفت و آمد را کنترل می‌کنند. حال این ورود و خروج می‌تواند توسط یک شخص اپراتور باشد یا می‌تواند توسط دستگاه‌های شناسایی مانند سنسور‌های اثرانگشت، سنسورهای شناسایی چهره، دکمه‌های فشاری، ریموت کنترل‌ها و یا حتی کارت خوان‌ها انجام پذیرد.

عیب یابی راهبند , تعمیر راهبند , مشکل راهبند

راهبند ها انواع مختلفی دارند:

  • راهبند میله‌ای یا بازویی
  • راهبند ستونی یا بولارد
  • راهبند زنجیری
  • راهبند بلوکر
  • راهبند نیزه‌ای

عیب یابی راهبند , تعمیر راهبند , مشکل راهبندتمام این راهبندها مکانیکی هستند و هر ماشین مکانیکی هم دچار مشکلات و عیوبی می‌شود که باید تحت تعمیر و عیب یابی قرار بگیرند.

ما تعدادی از سولات متداول عموم مردم درمورد خرابی‌ها و اشکالاتی که برای راهبندها ممکن است پیش آید را جمع کرده و به برخی از مهمترین و پرتکرارترین آن‌ها پاسخ داده‌ایم که برای شما مطرح خواهیم کرد:

  • چه اقداماتی برای زمانی که میله راهبند بالا می‌رود و پایین نمی‌آید باید انجام داد؟

زمانی که این اتفاق می‌افتد ابتدا باید بررسی کرد که زمان فشردن دکمه باز و بسته شدن راهبند موتور آن شروع به کار می‌کند یا خیر، سپس زمانی که صدایی از موتور نیامد به احتمال قوی مشکل از فتوسل یا چشمی در می‌باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا محل قرار گرفتن چشمی بررسی شود تا مطمئن شوید که چشمی‌ها کاملا روبه‌روی هم قرار گرفته باشند و اگر باز هم مشکل حل نشد باید سیم‌کشی چشمی و محل اتصال آن به مدار اصلی توسط تعمیرکار ماهر بررسی و درصورت لزوم تعمیر شود.

  • زمانی که صدای غیرعادی هنگام بالا و پایین رفتن میله راهبند به گوش می‌رسد باید چه اقداماتی انجام داد؟

این مشکل اغلب زمانی رخ می‌دهد که فنر تعادل یا هواگیری راهبند تنظیم نباشد. این صداها اکثرا در راهبندهای هیدرولیکی به گوش می‌رسد و دلیل آن‌ هم وارد شدن مقدار زیاد فشار غیراستاندارد به سیلندرها و سیستم محرک راهبند می‌باشد. راه حل این مشکل ابتدا تنظیم فنر تعادل است. برای تنظیم کردن این فنر باید در ابتدا راهبند را خلاص کرد و میله‌ی راهبند را تا زاویه ۴۵ درجه به کمک دست بالا برده و سپس در حالت خلاص میله را رها کرد، در این حالت باید فنر تعادل، میله را در زاویه ۴۵ درجه ثابت نگه دارد. اگر از آن زاویه بالاتر یا پایین‌تر رفت باید به وسیله‌ی پیچی که بالای فنر قرار دارد نیروی وارده به فنر را تنظیم کرد تا به تعادل برسد. بعد از این کار میله را پایین آورده و راهبند را از حالت خلاص خارج کنید.

  • خلاص کردن راهبند به چه شکل صورت می‌گیرد؟

خلاص کردن راهبند‌ها اغلب توسط آچار یا کلیدهای مخصوصی که با توجه به مدل راهبند در مجموعه آن قرار گرفته است صورت می‌گیرد. ابتدا آچار را در محل خلاص کن قرار داده و درخلاف عقربه‌های ساعت آن را بچرخانید، حال میله راهبند خلاص شده است و به راحتی با دست بالا و پایین می‌شود و برای قفل کردن میله باید توسط آچار یا کلید خلاص کن را در جهت عقربه‌های ساعت چرخاند.

نکته مهم در مورد خلاص کردن راهبندها این است که نباید به کلید یا آچار خلاص کن فشار زیاد وارد کرد و به محض رسیدن به یک مانع حتما توقف کرده و پیچاندن را متوقف کنید زیرا احتمال شکستن آچار یا حتی مغزی خلاص کن وجود دارد.

سوالات راجع‌ به عیب یابی راهبند بیشتر از این ۳ مورد است و حتما در مقالات بعدی به ادامه‌ی این سوالات می‌پردازیم و سوالاتی که احتمالا در ذهن شما باشد را پاسخ می‌دهیم.

عیب یابی راهبند

26 پاسخ

  1. Hi there! Quick question that’s entirely off topic. Do you know
    how to make your site mobile friendly? My site looks weird when viewing
    from my iphone4. I’m trying to find a template or plugin that might
    be able to correct this problem. If you have any suggestions, please share.
    Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.